ODPORNOŚĆ NA UWADZE MAMY

ODPORNOŚĆ NA UWADZE MAMY

odpornosc-na-uwadze-mamy

Odporność na uwadze mamy

Marzec i kwiecień to dwa miesiące wiosenne, które wprowadzają w życie rodzica sporo zamieszania. Dlaczego? Prawda o nich została zapisana w dobrze znanych przysłowiach – lubią zabawę w ciepło-zimno. Raz rozochocą termometr wyższymi temperaturami, a za chwilę powieją przyszywającym chłodem. Właśnie dlatego początek wiosny to okres rodzicielskich wyzwań. Wiążą się przede wszystkim ze wzmożoną ilością zachorowań u dzieci. Jak zadbać o odporność maluchów?

Przyprawiaj naturalnie

przyprawiaj-naturalnie-odpornosc-dziecka

Być może jesteś rodzicem, który pamięta smak syropu z dodatkiem cebuli i cytryny. Właściwie bardziej w pamięci zapisywał się zapach, który umarłego by obudził. Jednak prawda jest taka, że dawniej tylko takimi metodami leczono. Dlatego w miarę możliwości staraj się przemycać podobne perełki do diety swojego malucha. Warto przyprawiać dania odrobiną świeżego czosnku i cebuli. W arsenale przypraw budujących odporność dziecka nie powinno zabraknąć kurkumy, która działa jak naturalny antybiotyk. Pamiętaj, żeby nie przesadzić z ilością i zadbać o właściwy tłuszcz, dzięki któremu kurkuma zostanie dobrze przyswojona przez organizm.

Słoneczna kąpiel

Po zimie organizm dziecka jest osłabiony. W związku z tym jego podatność na wirusy i bakterie wzrasta. Dlatego pozwalaj dziecku na kąpiele słoneczne. Wiemy, jak to zabrzmiało, ale przynajmniej zapadnie Ci w pamięć. Chodzi o to, by w miarę możliwości wystawiać buzię do słońca. Gdy tylko pojawi się tak zwane „okno pogodowe” wyruszcie na spacer. Jednak pamiętajcie, że pierwsze miesiące wiosny nie są obfite w słoneczne dni. Dlatego witaminę D, zwaną witaminą słońca, warto suplementować i dostarczać w diecie dziecka. Znajdziecie ją w jajkach, olejach pochodzenia roślinnego i w rybach morskich.

Każdy zuch lubi ruch

Prostym przepisem na odporność u dziecka jest ruch. Zwłaszcza na świeżym powietrzu. Dlatego zadbaj, by Twoje dziecko regularnie wychodziło na spacery. Lubianą formą aktywności są wycieczki rowerowe. Dzięki temu Twój maluch odpowiednio się dotleni i przygotuje do zmiennych warunków pogodowych. Jeżeli jesteś rodzicem niemowlaka, z pewnością nie umknęło Twojej uwadze, jak spacery w wózku służą maluszkowi. Kołysany w gondoli, stymulowany dźwiękami otoczenia, zazwyczaj zasypia w kilka sekund. Jeżeli z jakiś przyczyn codzienne spacery nie są możliwe, pamiętaj o wietrzeniu pomieszczeń i zaproponuj aktywność w warunkach domowych. W tym artykule dowiesz się, jakie zabawy możesz zaproponować swojemu dziecku z użyciem zabawek z naszego sklepu: PRZECZYTAJ TUTAJ.

Jabłko, gruszka i pietruszka

zdrowe-odzywianie-odpornosc-dzieci

Nie będzie wielką tajemnicą, gdy powiemy, że żywienie ma kluczowe znaczenie w budowaniu odporności Twojego dziecka. Mówiąc językiem dorosłych – zadbaj o zróżnicowaną dietę bogatą w witaminy i minerały. Mówiąc językiem dziecka – proponuj potrawy kolorowe i ciekawie ułożone. Jako mama lub tata doskonale znacie swojego malucha. Dlatego wiecie, jaki gość na talerzu sprawia mu największy problem. Klucz jest w tym, żeby znaleźć skuteczny sposób. Niektórzy rodzice przemycają zdrowe warzywa i chude mięso w specjalnych sosach do spaghetti. Makaron to temat przewodni w menu dzieci. Natomiast zupa pomidorowa, to rzeczywiście danie, które każdy lubi. Dlatego szukaj inspiracji w sieci. Mnóstwo mam dzieli się swoimi pomysłami na bilansowanie diety niejadków. Ty też dasz radę to zrobić!

Ogranicz cukier

Nadejdzie taki moment w życiu Twojego dziecka, gdy słodki będzie ulubionym smakiem. Wiąże się to ze wzmożonym apetytem na czekoladę, batony, lizaki i cukierki. Każdy dietetyk posłałby Ci teraz spojrzenie ostrzegawcze. A jest przed czym alarmować. Słodycze nie wnoszą żadnych wartości odżywczych w dietę Twojego dziecka. W dodatku słodkie środowisko to raj dla bakterii. A to wyraźny sygnał, że słodycze nie wpływają korzystnie na odporność Twojego malucha. Nie mówimy, by całkowicie odstawić podobne smaczki z diety dziecka (chociaż byłoby cudownie!), ale warto je ograniczyć. Zaproponuj maluchowi owoc lub poszukaj inspiracji na zdrowe desery, do których przyrządzenia warto zaprosić małego łasucha.

Leave Your Comment